Klubbkåken

KLUBBKÅKEN

Vår klubbkåk är öppen varje söndag 19.00-21.00 under april-oktober och första söndagen 18.00-20.00 i månaden under november-mars.

Klubbkåken ligger i Stångby, alldeles i utkanten av Uppsalas östra stadsdelar (karta). Sedan december 2006 har vi nya motorvägsdelen mellan Uppsala och Gävle som närmaste granne.

Huset som ursprungligen är från början av 1890-talet, är mangårdsbyggnaden till ett jordbruk som var i drift till mitten av 1960-talet.

Östra Aros MCK flyttade in i augusti 1971 och köpte fastigheten av Uppsala Kommun 1995. Då ingick även den stora ladugården/ladan och vedbod/garage. Efter ett pyromandåd 1999, lyckades vi rädda garagedelen undan lågorna.
I klubbkåken kan man ta en fika på vår jätteveranda med tak, spela flipperspel eller bara slappa i någon av de sköna fåtöljerna vid TV:n. Samlingsrummen på bottenvåningen renoverades 2016-17 och fick en välbehövlig modernisering av tekniken med bla fiberanslutning. Vi har också en mycket fräsch bastu, som används av våra motionsintresserade medlemmar som lätt hittar lämpliga promenad- och löpslingor i närheten av klubbkåken.
Klubbkåken är naturligtvis en samlingspunkt för allt mellan fester och mc-touringar.
Klubbkåken är öppen under april till oktober alla Söndagar mellan klockan 19.00 och 21.00.
Vintertid (november-mars) är kåken öppen första söndagen i varje månad, mellan kl 18.00 och 20.00.
Kom gärna ut för en fika och prata med likasinnade.

Det går även att hyra klubbkåken för privata fester (om det är ledigt) till rimlig kostnad. Vi har ett nyrenoverat, välutrustat kök med gott om glas, porslin, bestick mm. Ta kontakt med ordföranden för prisuppgift mm.